فرماندار شهرستان بافق به منظور تسریع در اجرای عملیات مصوبه گاز رسانی به بافق روز دوشنبه مورخ 28/6/90 به همراه دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهرستان در تهران با مدیر عامل شرکت مهندسی توسعه گاز ایران ملاقات کرد.

حسین ندافیان در این دیدار خطاب به مدیر عامل شرکت مهندسی توسعه گاز ایران گفت: مصوبه گازرسانی جزء اولین مصوبه دور اول هئیت دولت به استان بوده که تا کنون اجرایی نشده و فعلا آخرین مصوبه هیئت دولت می باشد که خواستار تسریع در اجرای آن هستیم .

فرماندار بافق تصریح کرد: در سفر سوم هیئت دولت به استان که رئیس سازمان محیط زیست به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس جمهور به بافق آمده بود بر اجرای مصوبه گاز رسانی به شهرستان تاکید و عنوان کرد تا پایان سال 89 باید شروع و تا پایان سال 90 عملیات اجرایی به اتمام برسد.

وی با اشاره به خبرهای منتشر شده در سایتها و نشریات محلی مبنی بر گزارشات و وعده های مسئولین استان گفت:مدت چهار سال است که از تصویب مصوبه گاز رسانی به بافق توسط هیئت دولت در سفر اول می گذرد که بارها مسئولین شرکت گاز استان در گزارش های خود گفتند: طرح گاز رسانی به بافق در حال مطالعه است ، مطالعه تا دو ماه دیگر تمام است ، در حال انجام طراحی خط انتقال هستیم ، در حال انتخاب مشاوریم تا اینکه اخیر به مردم قول داده شد در عید فطر کلنگ گاز رسانی به زمین زده خواهد شد ولی همچنان این قصه ادامه دارد .

درادامه این جلسه عباسزاده سخنگوی شورای اسلامی بافق گفت : بارها با مراجعه به استان ( ملاقات با استاندار ، مدیر عامل شرکت گاز استان ) و دیدار هایی که با مجریان کشوری داشتیم مسئله گاز رسانی را مطرح کردیم ولی مردم تا گاز را نبینند باورشان نشده و پیگیرهای ما را قبول ندارند

سید کاظم عباسزاده با صحبتهای امام جمعه بافق در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: مسئله گازرسانی به بافق یک موضوع پیچیده و مبهم شده است و نماینده مردم بافق در مجلس را ماور پیگیری این تاخیر چندین ساله شده است.

در پایان این نشست دو ساعته مدیر عامل شرکت مهندسی توسعه گاز ایران در مورد گازرسانی به بافق گفت: جلسات متعددی با سازمان محیط زیست ، وزرات نفت ، شرکت ملی گاز ایران ، نماینده مجلس ، مسئولان استان و... در مورد گاز رسانی به بافق داشتیم که طی 37 سال سابقه کاری این اولین شهرستانی است که مسئله گازرسانی به آن پیچیده شده است .

مهندس پایون با اشاره به تعهدات این شرکت در مورد گاز رسانی به بافق گفت : قرار شده که گاز رسانی به بافق بر اساس فاینانس برگزار شده که بنده با جلساتی که با مشاورین داشتیم آیین نامه این موضوع را تنظیم و مناقصه را محدود کرده که فعلا چهار شرکت بزرگ ایران که در سطح بین المللی کار می کنند آماده فعالیت هستند ولی به لحاظ قانونی روال کار باید انجام شود و پاکتهای مناقصه در کمیسیون مناقصه بازگشایی و مجری این طرح معرفی گردد.

به گفته مدیر عامل شرکت مهندسی توسعه گاز ایران، پگیج مطالعه و طراحی خط انتقال گاز بافق به طول 120 کیلومتر آماده شده و منتظر شرکت برنده مناقصه هستیم، البته باید اشاره کنم تمام پیگیریها و هدف بنده بخاطر روشن کردن مشعل گاز در بافق است که این به عنوان یک باقیات الصالحات برایم خواهد ماند.

مدیر عامل شرکت مهندسی توسعه گاز ایران با اشاره به انجام عملیات گاز شهری گفت: بعد از شروع بکار خط انتقال ، شرکت گاز استان باید گاز کشی سطح شهرستان را شروع کند تا با مشکلات استاندارد روبرو نشویم چون حداکثر استاندارد تست شش ماه می باشد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا